tyypmylife.blogg.se

Jag heter Malou, 13 år. Jag äskar katter och hundar. Har massor av djur. Sex katter, varav fyra är kattungar. Säkert 30 höns och tre ankor. Två undulater. :D DJURÄLSKARE ALERT!

Filmtips!

Publicerad 2013-07-07 00:09:54 i Happens in my life.

Jag ska tipsa om mina favoritfilmer nu, sen kommer jag tipsa om några andra också som också är bra.
 
Mina favoritfilmer:
Lejonkungen
Jag bara älskar den här filmen. Jag tror nog inte jag behöver förklara vad den handlar om, för det vet nog hela Sverige. Jag älskar den för att den är så himla underbar. Även fast den får mig att gråta (okej, jag älskar filmer som får mig att gråta, för jag älskar sorgliga filmer även fast jag hatar att gråta.. Det där lät väldigt orimligt). Men, ja, jag älskar disney filmer, men Lejonkungen ärt min absolut favoritfilm.
 
Spirit
Åh herregud. Gråt genom hela jävla filmen. Ja, jag gråter genom hela filmen. Den är så grymt sorglig. Älskar den tho. Tycker den är så himla bra. :')
 
Pitch Perfect
Åh, så jävla bra. Anna Kendrick är en så himla bra skådespelerska. Den handlar om det här:
Beca är tjejen som hellre lyssnar på det som kommer ut ur hennes hörlurar än på sin omgivning. När hon börjar universitetet har hon svårt att hitta rätt grupptillhörighet, istället hamnar hon bland ett varierat gäng med både elaka, rara och konstiga tjejer som enbart har sina vackra sångröster gemensamt. Beca tar snart denna akustiska sånggrupp bort från en värld av traditionella arrangemang och perfekta harmonier till något helt annat. Tillsammans slåss de för att nå toppen bland skolkörerna, en värld av mördande konkurrens. Det coolaste de gjort eller det mest vanvettiga? Troligtvis lite av båda.
Den är sjukt bra, alla borde se den! Skylar Astin är sjukt gullig, och ni som inte vet vem det är är det han som spelar Jesse Swanson i filmen. Aaah, gud.
 
Hachiko
En av världens sorgligaste filmer. När Hachis husse dör i en hjärtattack går Hachi tillbaka till samma ställe där hussen lämnade honom när han tog tåget till jobbet i hela tio år. Den är sjukt sorglig och jag kunde fan inte sluta gråta. Gossshh.
Grease
Älskar den. Älskar att det är så här femtitals stil, kanske för att dne är gjord på 60talet, men ändå. Sjukt rolig och bra film. Rekomenderas! :)
 
LOL
Handlar om tonåren. Fett underbar. Man vill bara se den om och om och om igen. Douglas Booth är sååå gullig. Douglas Booth är han som spelar Kyle. KOLLA IN DEN OM DU GILLAR TONÅRSFILMER. OKEY?
 
Andra bra filmer:
 
Fight Club
En av Harry Styles favoritfilmer. När jag och min kusin fick höra det vi bara "Den MÅSTE vi se". Så vi gjorde det. Den var rätt brutal. Men den var bra. Handlar om två killar som startar en klubb kallad Fight Club där folk kommer och slåss. Brad Pitt är en av dem, guuuuuuuu så jävla snygg han är!
 
So Undercover
 Handlar om Molly, en hemlig äkentenskaps fotograferare som fotograferar män/kvinnor som är otrogna mot sin partner. Tar betalt för att inte visa fotot för partnern. Sedan får hon träffa en FBI agent eller nåt sånt och hon åker in till en skola. Den är mycket bättre än vad jag beskriver den som, jag har glömt lite också liksom exakta detaljer, men den är skit bra. Kolla in den.
 
 
Ja, det var väl de, hejdå. :)
 

Kram
- Malou


 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela