tyypmylife.blogg.se

Jag heter Malou, 13 år. Jag äskar katter och hundar. Har massor av djur. Sex katter, varav fyra är kattungar. Säkert 30 höns och tre ankor. Två undulater. :D DJURÄLSKARE ALERT!

One day, baby, we'll be old.

Publicerad 2013-01-09 16:39:00 i Happens in my life.

Så sjukt ledsen för att jag inte uppdaterat bloggen! Men jag har njutit av min ledighet och totalt glömt bort bloggen. Ja, i alla fall. Jag började skolan igen igår, så sjukt tråååkigt! Fast skoldagen var rätt okej igår. Det första jag gjorde var att åka till en annan skola och ha språk. På språket var det extra kul, eftersom vi fick fika. Någon slags fransk tårta och saft. För er som inte vet läser jag franska i skolan. Tårta var det tydligen.. men det var mer som en saftig kaka. Jättegod var den i alla fall. Efter språket hade vi musik, men vår musiklärare Anders var på Gran Canaria, så vi hade en annan lärare på den skolan som heter Sofia. Vi såg på film med henne. Filmen skulle nog ha varit bättre än jag tyckte, om jag kunnat se texten. Men jag har ju dålig syn (närsynt) så jag såg ju knappt texten. Jag satt längst fram och såg knappt texten. Den var alldeles suddig. Jag såg pyttelite utav vad det stod. Det var en engelsk film förresten. Men jag är ganska bra på engelska, så jag lyssnade och försökte se vad det stod så gott jag kunde, så jag förstod lite ändå. Sen skulle vi åka tillbaka till vår orginala skola. När jag klev på bussen och tog upp mitt busskortet och satt mot apparaten så pep den och knappen blev röd! Och jag var bara, 'faan, nej!' men busschafören lät mig gå på ändå. Eftersom, det var ju första skoldagen och vår lärare har inte fyllt på våra busskort. Det roliga är att den hade funkat när jag åkt dit, antar att jag bara hade pengar kvar till en resa. 
Ja, nog om det. Hur har ni haft det under ert lov? Hoppas ni har haft det underbart.
 
Kram
- Malou.
 
Sådär är nog jag den mesta tiden på dagarna! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela