tyypmylife.blogg.se

Jag heter Malou, 13 år. Jag äskar katter och hundar. Har massor av djur. Sex katter, varav fyra är kattungar. Säkert 30 höns och tre ankor. Två undulater. :D DJURÄLSKARE ALERT!

Blev inte riktigt som det skulle.

Publicerad 2012-11-12 18:12:27 i Happens in my life.

I förra inlägget så skrev jag ju om min klass, och när jag läser det så verkar vi som värsta skit klassen, vilket inte är ett dugg sant. Den klassen som vi har nu är fan den bästa klassen som vi någonsin har haft. Det tycker alla i vår klass. Visst, vi kan vara stökiga som tusan, men vi är INTE en dålig klass.
 
 
Lite om min dag då.
Dagen började väl med att jag klev upp waay too sent. Klev upp, tio i SJU! Min skjuts kommer tio över sju. Men jag hann i alla fall. Jag åt frukost, sminkade mig och klädde på mig ytterkläderna. Sedan åkte jag med taxin till skolan.
Som vanligt kommer jag en halvtimme innan vi börjar själva skolan. Som första lektion hade vi NO med vår lärare Sara. Vi såg på film. Vi skulle skriva stödord och sånt. Vi håller på med energi, så filmen handlade såklart om energi. Efter det hade vi rast, på rasten skulle jag träna till talgjakten, me jag hann inte, så det var lite tråkigt. Men jag ska träna imorgon istället. Efter rasten hade vi NO igen, fast denna gång med vår lärare Sussane, även kallad Sus. Vi såg på film igen, men en annan film, Alice i Energilandet denna gång. Även denna gång skulle vi anteckna. Efter det hade vi bild, (tack och lov, äntligen nåt roligt.) På bilden håller vi på med reklambilder. Jag har 'gjort' en Finnkräm. Finnkrämen gör så att man får hela ansiktet fullt av finnar på bara ett dygn. HAHA, vem vill ha en sån kräm liksom? Finnkrämen heter 'Finnkräm Beaty and ´n beat.' HAHA. Efter bilden hade vi lunch, det var köttfärssås och spagetti. Pretty good. På rasten efter lunchen så var jag med Elina och Madde. FYFAN, vad jag skratta! Höll på att dö. Efter rasten hade vi Sv (Svenska), rätt så kul, faktiskt. Jag har skrivit fakta om en speciell författare, jag skrev om Tahereh Mafi (Googla på henne om ni inte vet vem hon är, hon har skrivit en bok som heter Rör Mig Inte). När jag satt vid datorn hade min kompis Rosis (inte hennes riktiga namn dock) engelska prov, för hon hade varit sjuk när vi andra gjorde det. OCH hon dampade sönder! Hon var nära på att riva sönder pappret en gång.. Efter Svenska timmen hade vi Svenska igen, fast denna gång hade vi nyhetskryss. Jag fick åtta rätt :D. Vi fick sluta tidigare! Wiiihii! Fast bara tio minuter.. men ändå..! Sen kom jag hem och satte mig vid datorn (As usual). Sedan åkte jag + föräldrar och hämtade min bror i en ort nära mig. Efter vi hämtat honom åkte vi och handlade. Jag fick fika.. wii! När vi kom hem åt vi mat, sedan tog jag mitt fika och åt upp det och nu sitter jag här vid datorn och lyssnar på musik. 
 
 
Det var väl lite om min dag.
(Jag igårkväll, trött som jag var ser jag helt miffad ut.)
 
(Bara en bild på mitt öga.)
 
Kram
- Malou
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela